Sunday, December 19, 2010

ASSALAMUALAIKUM...




orait, first sekali aku nak tnye, korang da makan ? abah korang ape khabar? mak korang pegi pasar tak hari ni ? adik korang pulak ? da settle ke masalah ngn awek dia? haha.. ape punye bongeks soklan kaw der.. ;) oke, sorry2.. alaa, aku nak caring sekali sekala pun  tak boleh.. hikhik.. oke laa, sebenarnye mlm nie aku takde nawaitu pun nak sambung entry yg lepas.. sebabnye ? korang jgn tnye kenape.. kalau aku nak cerita pasal plkn tu mmg tujuh hari tujuh malam,, in fact sampai tujuh keturunan pun belum tentu habis.. so lain time aku sambung entry tu oke ?




**********************************

oke.. back to the purpose aku update belog ini hari..(wahh, speaking pulak kaw ye !) tgk title pun da paham kot rasenye.. kan ? aku saje je nak share experienced hangout hari ni.. but actually, takde yg special pun.. aku bukannye hangout kat time square ke, pavillion ke, jauh sekali nak hangout kat surau suria klcc nun.. setakat IOI mall kulai tu, ape la sangat kan ? cakap la ape korang nak cakap.. AAK ? (ade aku kesah) !



*IOI mall on top view*

*************************************

oke.. nak dijadikan cerita, purpose aku pegi ioi ni sebenarnye nak beli barang keperluan aku.. seperti yg sedia maklum la.. oleh kerana aku yang duk hostel nie.. so kene la beli pape yg patut.. contohnye seperti sabun, ubat gigi, dan sebagainya.. tapi sebelum berbelanja tu sempat jugak la 'paw' makdek aku COOLBLOG barang secawan dua.. mantap woo ! ice blended oreo+pearl ! fuhhh ! heaven ! ;)

*makdeq bersama aku*


COOLBLOG.. amacam ? leleh tak ? hikhik..


orait.. lepas da shopink sume2.. aku pun terus la pegi pizza hut utk redeem pizza guna hot ticket.. 

*pizza hut ioi mall*


*hot ticket*

"hawaiian chicken dua,, royal masala ngn pepperoni.."

"tunggu 15 minit ye.." 

oke.. da siap order..


haaa.. part ni la yg aku tak sabar nak citer nieh.. korang nak tau tak, mase kitorang tgh tunggu pizza tuh, ade la sorang mamat nie asyik lalu lalang je dpn kitorang.. aku tau la kaw keje sini.. tapi tak payah la nak lalu lalang je depan aku.. rimas tau tak ?! mamat ni punye la kerek ! jeling aku pun taknak der.. bajet aku tak kenal dia je.. junior aku mase kat starp tuu.. haha.. lantak kaw la der ! oke.. cukup pasal dia.. then, lepas da tunggu hampir 20 minit.. fuhh ! punye lame ! hangguk dia 15 minit ! takpe.. sabar.. (extend 5 minit je kot.. takyah la marah sgt.). kitorang pun keluar.. niat dihati tu nak snap pic barang sekeping dua.. bongeks la kaw biela ! setakat hangout kat ioi pun nak amek gambar kenangan ntah ape bagai ! hakhak.. pedulik hape aku ! so.. berbekalkan SE model W580i aku nieh,, dgn confidentnya aku snap pic kat dpn pizza hut tuu.. tak perasan la pulak sorang mamat pizza hut tu nga dok usha2 tgk kitorang snap pic.. punye segan wa cakap lu mase tu ! kitorang pun ape lg.. mencicit la lari nk smbunyi muka.. haha.. dekah siak ! nasib baik la ade tembok.. dapat jugak la kitorang hide muka yg dah tebal dekat seinci ni.. terima kasih tembok ! last2, ini je la yg dpt di snap.. selebihnya tak dapat sebab da bengang giler kat mamat pizza tu.. =p













then, da selesai sume,, memandangkan jam pun da dekat pukul 10.30..  kitorang pun decide nak balik la.. time nak balik tu bole pulak mamat pizza hut yg duk usha2 td tu mintak number makdeq aku.. pehh ! sempaaattt ! mmg tak boleh bla.. time tulis ni,, mmg dekah2 aku ketawa..
kahkahkah.. makdeq aku kire bijak jugak laa,, dia tak terus bagi number.. sebaliknya mamat tu yg bagi number kat dia.. dlm hati aku,, nasib baik la lu hensem der ! kalau tak,, mmg aku kutuk makdeq aku sbb layan kaw .. oke.. bila da sampai rumah, aku pun upload la segala macam gambar yg aku snap kat ioi td tu kat mukabuku.. siap ade album sendiri tuu.. takdenye aku nak campur2 ngn gambar lain.. haha.. biela biela (sambil geleng kepala).. org ade album ''hangout'',, kau pun nak ade jugak.. kemudian (asyik guna pastu je,,boring!) teringat la pulak kat mamat pizza td tu.. dlm hati, kalau search dia kat mukabuku, oke jugak kan.. aku pun lincah la panggil makdeq aku, nak tanye pende name mamat yg dah buat kitorang bengang td.. tp, nama dia aku private kan la kat sini ye..maap.. lepas dekat 15 minit men'search2' kat mukabuku nie..pehh ! punye semangat nak carik.. hakhak.. kitorang pun jumpa profile dia.. gembira tak terkata wa ckp lu ! mane taknye,, kitorang cari sendiri tau profile dia,, tanpa mengetahui nama sebenar dia kat mukabuku.. terer tak ? haha.. then, kitorang tak buat ape pun ngn profile dia.. tak add,, tak hape.. just usha2 info and gmbr dia je.. sempat jugak la aku ngn makdeq dok bagi komen mcm2.. antara lain berbunyi macam ni..


 "dia ni mesti tak selalu online kan ? sbb tu frens sikit"
  
 ''haah kan.. gmbr pun tak banyak.. bukan kaki facebook kot.."

 "eleh,, in relationship.. dia cakap kat makdeq dia single.."

 "eh,, ni budak yg kat bar tad kan ?"

lebih kurang gitu la komen2 yg sempat kitorang selatankan utarakan.. oke.. persoalannye.. kenapa aku or makdeq tak add mamat pizza tuu.. giler ! kalau kitorang add, nmpk sgt la yg kitorang bersusah payah cari profile dia and terhegeh2 nak kenal ngn dia.. ouhh.. tidak tidak.. tu sedikit sebanyak akn menjatuhkan maruah kitorang.. hakhak..


oke.. sampai sini je entry utk kali ni.. 

sebelum tu,, sudilah kiranya menatap gmbar2 yg sempat aku snap hari ini..














WASSALAM..

p/s: bahasa aku still tunggang langgang.. maap.. saya masih baru dalam berblogging.. :)

54488-395-5BEFA31624893E09FE08C8D4456F749A

No comments:

Post a Comment